Primul meu parfum scump a fost Organza de la Givenchy. L-am descoperit în clasa a IX-a și l-am purtat câțiva ani buni. Chiar dacă, între timp, preferințele mi s-au mai schimbat, Organza rămâne parfumul adolescenței mele. Amintirile, dar și vestea recentă că actorul britanic Aaron Taylor-Johnson este imaginea noului parfum Gentleman Givenchy m-au făcut curioasă să aflu mai multe despre istoria Givenchy Parfums. Ambasadori. Curiozități. Povești.
De la Audrey Hepburn, la Amanda Seyfried
Hubert de Givenchy a lansat parfumeria faimoasei mărci franțuzești acum 60 de ani, în 1957. Mai întâi a fost moda – Maison Givenchy, în 1952. Însă cum parfumul este tușa finală pe care orice femeie o adaugă ținutei sale, așa cum obișnuia să spună fondatorul Givenchy, pasul spre beauté a venit firesc.
Încă de la început, Givenchy Parfums și-a ales ambasadori celebri. Debutul este cu L’Interdit și Audrey Hepburn, muza și prietena lui Hubert de Givenchy. ELLE France scrie că Givenchy este primul brand care folosește imaginea unei celebrități în promovarea unui parfum. Și-a fost de bun augur. Vânzările au crescut iar numele Givenchy ajunge unul de referință și în parfumerie, nu doar în lumea modei.
“Nu există femeie care să nu fi visat s-arate ca Audrey Hepburn”, Hubert de Givenchy
Știu că numele nu ar trebui să conteze când îți alegi un parfum, însă pe mine, recunosc, mă influențează un pic. Iar Givenchy a știut mereu să găsească cele mai potrivite cuvinte, cuvinte care spun povești. L’Interdit nu se numește așa întâmplător. Parfumul, un buchet floral cu trandafiri și ylang-ylang, era creat exclusiv pentru frumoasa actriță Audrey Hepburn și, timp de trei ani, a fost “interzis” spre comercializare. Iar Le De vine de la numele creatorului, “de” Givenchy.
“Le De e un parfum rar, parte din numele meu”, Hubert de Givenchy. Le De era vândut exclusiv clienților Givenchy, ca un accesoriu indispensabil și complementar pentru ținuta couture.
Apărut în 1991, gurmandul Amarige este anagrama cuvântului mariage, căsătorie, în limba franceză. Iar 1996 este anul Organza, un parfum din iasomie și gardenia, inspirat din tranparența unui material atât de folosit în haute couture și un omagiu adus feminității. Vezi sticla în formă de siluetă perfectă.
Zece ani mai târziu apare Play, parfum modern, într-un flacon în formă de MP3 dedicat bărbatului din lumea high-tech. În 2008 se lansează și Play for her iar Justin Timberlake face parte din campania de promovare.
Povestea Dahlia Noir, parfumul lansat în 2011, se leagă de o floare imaginară, dalia neagră, și este inspirat de romanul omonim de James Ellroy. Iar frumoasa Alicia Keys a fost imaginea parfumului Dahlia Divin. Alt parfum, alt star american, Uma Thurman a jucat rolul principal în spotul pentru Ange ou Démon.
Trandafir, trandafir și iar trandafir. Istoria L’Interdit continuă cu Very Irrésistible, azi, parfumul emblematic al mărcii. În 2003, Givenchy anunță că Liv Tyler este imaginea parfumului Very Irrésistible. Iar rochia neagră pe care o poartă actrița în clipul publicitar este asemănătoare cu cea pe care a îmbrăcat-o Audrey Hepburn în filmul Breakfast at Tiffany’s.
Amanda Seyfried îi i-a locul lui Liv Tyler și ajunge ambasadoarea parfumului iar azi apare și pe afișele proaspătului Live Irrésistible.
Ca să marcheze cinci decenii în parfumerie, în 2007, Givenchy reeditează 10 parfumuri celebre (printre ele s-au numărat l’Interdit, Vétyver, Givenchy III) și lansează o colecția de vis, Les Parfums Mythiques. Și tot ca o curiozitate Givenchy are și un parfum pentru copii best-seller în toată lumea, Tartine et chocolat.
Gentleman Givenchy
Givenchy rimează cu eleganța și rafinamentul și la masculin. Monsieur e primul parfum al casei și a fost creat în 1959. A urmat Eau de Vetyver, parfumul personal al lui Hubert de Givenchy. Însă asocierea parfumurilor pour lui cu actori și celebrități a venit mai târziu, și nu doar la Givenchy, ci la mai toate brandurile de lux.
Simon Baker a făcut furori în clipul și afișele Givenchy pentru parfumul Gentleman Only, lansat în primăvara lui 2013. Colaborarea cu actorul australian, zis și “The Mentalist” (grație rolului din serialul tv de succes cu același nume), s-a repetat și trei ani mai târziu, în 2016, cu Gentleman Only Absolute.
Însă 2017 este categoric anul lui Aaron Taylor-Johnson. După ce și-a adjudecat globul de aur pentru cel mai bun actor într-un rol secundar, la 26 de ani, Taylor-Johnson a semnat cu Givenchy și este ambasador pentru Gentleman Givenchy, parfum care se lansează în luna august. Fiți cu ochii pe Givenchy! Noutăți AICI, pe pagina de Facebook Givenchy Fragrances & Beauty România.
Așadar, dacă ne uităm la lista ambasadorilor brandului franțuzesc de lux, observăm că nu degeaba se spune că Givenchy este marca vedetelor de la Hollywood.
Surse: Vogue, Les Echos, Cosmopolitan, Givenchy
Fotografii: Pinterest, Instagram, Givenchy
Share is good! Be good!