Lady Steps: Societatea te vrea frumoasă, să gătești, să ții casa. Dar tu poți să fii lider!

gisele bundchen

Patru directoare de creație din România au vorbit deschis despre femeile lider, acceptare socială, dar și stereotipuri, ori discriminare de gen în publicitate. Și cum există sincronicități, panelul Lady Steps, moderat de Simona Suman, Group Creative Director MRM Worldwide Romania, s-a întâmplat fix în ziua în care feed-ul rețelelor sociale, facebook, dar și twitter, s-a umplut de povești cu femei hărțuite și hashtag-ul #metoo.

Însă discuția a pornit cu partea plină a paharului, cu exemplul succesului în carieră. Ioana Zamfir – Group Creative Director McCann Worldgroup Romania, Alexandra Horvath, Group Creative Director Kubis Interactive, Ruxandra Matache, Group Creative Director Friends \ TBWA Bucharest si Laura Belc, Group Creative Director Kaleidoscope Proximity cresc idei, au job-urile pe care și le-au dorit și pentru care au muncit mult. Însă fac parte din “cei aleși”. Sunt excepția și nu regula. În 2008, doar 3,6% dintre directorii de creație din lume erau femei. Azi, cifra a crescut undeva la 11% dar, chiar și așa, este un procent șocant de mic, ca să citez sursa statisticilor – The Guardian. De ce oare?

“Societatea te vrea frumoasă, să gătești, să ții casa, să nu ai propria opinie. Ca să nu mai fie așa, avem nevoie de modele și de mentori. Să vorbim mai mult despre femeile care s-au luptat”, Ruxandra Matache, Group Creative Director Friends \ TBWA Bucharest

“În timpul interviurilor de recrutare am observat că fetele sunt mai timide. Se vând mai prost ele pe ele, în comparație cu băieții. Societatea ne-a învățat că noi femeile avem nevoie de roți ajutătoare și că nu suntem la fel de bune ca ei” spune Laura Belc. “Iar lipsa încrederii în sine îți sabotează competențele” e de părere și Alexandra Horvath, Group Creative Director la Kubis Interactive, agenția digitală unde, iată că se poate, 70% din management e condus de femei.

lady steps

Ioana Zamfir recunoaște că modelul ei de leadership e mai degrabă masculin, că s-a întrecut pe sine, n-a dormit nopți și s-a ambiționat să ajungă în vârf. Tot ea spune că fetele sunt crescute că trebuie să dovedească, să alerge mai mult, și abia apoi să ceară. Nu degeaba, sunt studii care arată că femeile aplică la un job abia când bifează 100% dintre cerințe, în timp ce bărbații vânează job-ul și când pregătirea lor e undeva la 50%.

Dilema stereotipuri versus idei noi și curajoase rămâne de actualitate în relația agenții – clienți. Aceștia din urmă sunt sceptici și acceptă greu să schimbe felul în care comunică, darămite mentalități. Din păcate, în toată lumea, numeri pe degete campaniile publicitare în care femeile sunt portretizate pozitiv. Iar la noi aproape că sunt inexistente. Ruxandra Matache vrea să pună pe bancnotele din România o personalitate feminină. Campania, la care nu vrea să renunțe, a fost lansată acum câțiva ani și tot atunci a fost omorâtă de un PR greșit și o comunicare nefericită în media. Când ideea e împachetată în articole cu titluri precum “Elena Udrea, pe bancnote” drumul spre implementare se închide.

În marea de clișee, sunt și brand-uri care își asumă mesaje curajoase și se altătură campaniilor de acceptare socială. “Femeile nu mai sunt niște panseluțe delicate, femeile sunt puternice și rezistente. Și nimeni nu are voie să le spună ce trebuie să facă”, ne-a spus Alexandra Horvath după ce am vizionat reclama Libresse. Să vă uitați la toate clipuri. O să vă placă.

Audi – #DriveProgress 

Under Armour – “I will what I want”

Libresse – “No blood” 

Dove – “My beauty my say”

H&M – “She’s a lady”

Barbie – “You can be anything”

Dove – “What’s your beauty legacy?”

Always – “Like a girl”

The National Lotery – “This girl can”

Paul Romania – “Bittersweet pies” 

Ariel – “Share the Load”

Lady Steps este un proiect powered by ADC Romania, inspired by UniCredit Bank Romania – banca minților creative.

Sharing is caring!

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *