După Măiastra, Dor românesc și Dor de copilărie, brandul cu dor românesc Iutta a lansat o nouă colecție. Faceți cunoștință cu NEO, o linie de genți și pantofi din piele brodată în culori vibrante, decorate cu însemnele unei civilizații enigmatice, Cututeni. Accesoriile faine au ieșit prima dată-n lume, joi, într-un eveniment transmis pe Facebook Live.
Noile minunății Iutta sunt inspirate de jocul formelor geometrice regăsite în perioada neolitică în cultura Cucuteni. Ele redau elemente din natură și vorbesc despre timp, spațiu, evoluție. Abordarea e contemporană, așa că gențile și accesorii ajung să fie prețuite de femeia modernă precum un talisman.
“Simbolurile m-au fascinat dintotdeauna. Am avut mereu o curiozitate față de tradițiile culturii românești, iar asta s-a văzut și în primele colecții, ce au avut ca inspirație podoabele iilor din diverse zone geografice ale țării. Acum, căutând mai în profunzime, am aflat despre simboluri universale create de o cultură care a pus bazele primelor semne ale civilizației europene pe teritoriul nostru. Aceste motive sunt foarte diferite de ceea ce am întâlnit până în prezent: mult mai abstracte, cu un mister și o energie aparte. Ele pot fi contemplate, însă nu și explicate, pentru că atunci își pierd din farmec. Prin Iutta, am împrumutat metaforele din specificul lor și le-am transformat în broderii care fac referire la intoarcerea spre sine, de aici și motto-ul #PoartaSpreTine” povestește cu drag, despre noile doruri, Nicoleta Chirica, fondator și designer Iutta.
Geanta roșie din povestea NEO #PoartăSpreTine
NEO, în avanpremieră
Noile genți și accesorii pot fi admirate și cumpărate, în exclusivitate, weekend-ul acesta, 17-18 decembrie, la târgurile de Crăciun Made in Ro, organizat de Designist și Cloud no. 9, recomandat de Ovidiu Buta. În curând, colecția NEO va fi disponibilă și AICI, în magazinul online Iutta.