Cornelia Condeescu „respiră” Pilates și face Yoga. Zilnic!

„Schimbarea a fost salvarea mea. M-a salvat de propriile limitări, opinii, credințe. Am ales și mi-am dorit ca barierele pe care le aveam să nu mai fie. Schimbarea vine atunci când faci lucrurile diferit, indiferent de circumstanțe și mai ales atunci când ești singur. Singurătatea a fost un factor de care eu am avut nevoie pentru schimbare. Atunci când ești bine cu tine și când ești singur, categoric, poți lua cele mai bune decizii”. Încep cu acest fragment, extras din interviul cu antrenoarea Cornelia Condeeescu, tocmai pentru că surprinde esența vremurilor pe care le trăim. Schimbarea n-a ocolit pe nimeni în 2020. Iar dacă n-am știut să trăim până acum (mai) singuri am fost nevoiți să învățăm repede.

Pentru antrenoarea Cornelia Condeescu nimic nu e imposibil. Credit photo: Mircea Netea

Nu a fost floare la ureche nici măcar pentru cei mai puternici, iar adaptarea s-a inserat subtil în noul nostru stil de viață. Am început să ne obișnuim și să adăugăm rutinei work from home și online fitness – pilates, yoga, ba chiar și cardio. Un antrenament unu la unu cu antrenorul nostru preferat, doar că, de data aceasta, nu stă în fața noastră, ci în ecranul aplicației ZOOM.

Și Cornelia Condeescu s-a reinventat în pandemie. Fără să stea prea mult pe gânduri, a lansat în mediul virtual o micro-sală cu clase diverse și un program pentru toate gusturile – găsiți aici detalii. Ține ore dimineața, seara și are de gând să introducă chiar și la prânz. Fix ca la sală! Iar pentru că le execută cap coadă alături de clienții ei aflați la case lor, Cornelia e într-o formă de zile mari, cum nu-și amintește să mai fi fost vreodată. Deși când a început clasele online nu i-a fost ușor, antrenoarea se uită mereu la partea plină a paharului și, astfel, rămâne în echilibru. Ce-i drept o ajută și Yoga, practica despre care spune că i-a schimbat viața. Însă Pilatesul e mare ei pasiune, o rutină despre care învață continuu de la 14 ani și nu s-a plictisit.

Profesionalismul și energia ei bună s-au transmis imediat în rândul pasionaților de mișcare. Îmi amintesc cu plăcere zilele în care nu aveai loc să arunci un ac la clasele ei de Pilates, sâmbăta dimineața, la Word Class. Dacă nu-ți făceai rezervare în primul minut, nu aveai nicio șansă să mai găsești un loc. Combinația de succes e următoarea: exerciții grele și durerose plus vocea blândă a Corneliei care are răbdare să-ți explice și înțelegere pentru fiecare suspin. Se vede că instructoarei i-a plăcut și teoria, nu doar practica. Are zeci de certificări și un doctorat la Facultatea de Educație Fizică și Sport. A învățat cum să-și motiveze „elevii” cu blândețe, sfaturi și strictețe.

Muncim corpul și zâmbim! Buna-dispoziție face parte din antrenamentele Corneliei. Credit photo: Valentin Elekes

Așadar, antrenoarea Cornelia Condeescu are grijă de alții, dar și de ea în fiecare zi. Mănâncă sănătos și nu-și refuză mici plăceri culinare din când în când. Un pic de ciocolată, poate clătite, ori Eugenii. Iar când nu face sport, imaginați-vă că e tot în mișcare. Îi place să meargă cu rolele, să se plimbe și să danseze. Se antrenează pe trap și dubstep. Așa că închei închei introducerea în forță, pe aceste ritmuri energice, și vă invit să citiți interviul cu cea mai iubită antrenoare de Pilates. Nu exagerez! Cornelia Condeescu chiar are o mulțime de fani adevărați și pe merit! Eu sunt unul dintre ei.

Oana Țepeș-Greuruș: Cornelia, țin mine că la orele tale, mai în glumă, mai în serios, mereu dădeai vina pe numărul de cafele băute pentru intensitatea clasei de Pilates, așa că te întreb și acum. Câte cafele ai băut astăzi? Să știm ce ne așteaptă.

Cornelia CONDEEESCU: Două. Am încercat să le mai reduc.

Următoarea întrebare este una de actualitate. Cum s-a văzut de partea cealaltă a baricadei, a antrenorului, închiderea sălilor, trecerea în online? Cât de greu ți-a fost ție să-ți schimbi rutina pe care o ai de ani de zile?

Nu a fost ușor deloc. Am avut o săptămână în care am simțit că mi-am pierdut locul de muncă (noi lucrăm în regim de colaborare, așa că nu mai aveam niciun venit în acestă situație). Țin minte că am stat o zi întreagă să-mi fac o poză ca să anunț clasele online. Nu aveam niciun reper, nu știam cum ar trebui să fie aceasta clasă. Oricum am avut emoții câteva săptămâni bune.

Ce crezi, cam câtă voință îți trebuie să faci sport acum, când restricțiile și fricile sunt numeroase? Ce spun oamenii pe care îi antrenezi? Cum s-au adaptat?

Cred că e nevoie de voință pentru a te antrena indiferent de context. Frica? Da, este un factor care ne-a schimbat definitiv. Oamenii care încă vin la sală nu am văzut să aibă un disconfort, iar pe cei care au cea mai mică îndoială sigur nu îi găsim la sală. Adaptare a fost de ambele părți – distanțarea (știm bine cât de înghesuiți eram la clase), dezinfectarea obligatorie a tuturor accesoriilor înainte și după antrenament (cred că este un factor foarte bun – menținem astfel totul curat pentru toată lumea), însă, noi, antrenorii, nu mai corectăm fizic, doar verbal – iar aici este un dezavantaj.

Dă-ne câteva sfaturi și idei de mișcare cu rezultate și ușor de pus în practică acasă sau în aer liber. Care e programul tău de online training?

Vă sfătuiesc să mergeți la plimbare cât de mult puteți! Mai ales dacă e încă vreme frumoasă. Apoi vă recomand orice antrenament care vă aduce bucurie, stare de bine și încredere.

Când faci sport, greutățile se numără doar în gantere și discuri de câte kilograme poți să duci – 2, 5, 10!

Programul de antrenamente online este la fel ca la sală – sunt clase dimineața 8:30-9:15 de marți până joi, iar seara de la 19:00 luni, marți și joi – găsiți aici detalii. Acum încerc să introduc și clase la prânz. Gândiți-vă că aceste clase nu sunt doar predate – le execut 100%. Nu am fost niciodată într-o formă așa bună!

Clasele tale de Pilates sunt printre cele mai iubite și cerute. Îmi setasem alarmă pe telefon ca să găsesc un loc. Cum ai descoperit Pilatesul? De ce-l iubești tu? De ce crezi că a ajuns atât de, să spunem, la modă?

Pilatesul este un antrenament cu atât de multe substraturi că nu le-am descoperit pe toate nici după 17 ani. Cu cât am aprofundat mai mult această metodă de antrenament cu atât am realizat cât de puțin știu și cât de mult mai am de învățat. Însă învăț odată cu clienții, iubesc momentul în care intru în clasă și stiu că ora respectivă este importantă pentru toată lumea. Îmi respect foarte mult clienții și mai ales faptul că atât de mulți oameni îmi dedică mie o oră din viață lor. Așa că datoria mea este să fac acea oră să merite din plin și pe termen lung.

Pilatesul este la modă pentru că aduce foarte multe beneficii, forma corpului este una echilibrată și te poți antrena la orice vârstă!

Feminitate.

Crezi că orele de Pilates Reformer – cu aparate, aduc mai repede și mai multe beneficii vizibile decât exercițiile de Pilates la saltea?

Pilates Reformer este o formă de antrenament care ne ajută să corectăm tehnica de pe saltea. Dacă ești la început și controlul mișcărilor fine nu este atât de bun, recomand Reformer. Pilatesul executat pe saltea poate să nu aibă rezultate spectaculoase dacă nu este executat corect.

Spune-mi ce înseamnă pentru tine stil de viață sănătos? Cât ești de strictă cu alimentația? Care este gustul la care nu ai putea să renunți?

Un stil de viață sănătos înseamnă echilibru. Mănânc paste, pizza și făinoase însă, atenție, nu în fiecare zi! Țin o proporție de 80% mâncare sănătoasă (legume, fructe, semințe – nu mănânc carne) iar 20% guilty pleasure. Nu pot să renunț la cafea, mai corect spus nu vreau să renunț la cafea, îmi place prea mult. În istoria alimentației mele am renunțat la sucuri (mai ales cola), dulciuri, carne și nu mi-e dor de niciuna. Despre cafea nu pot să spun același lucru.

Ai descoperit yoga relativ recent și nu te-ai mai lăsat. Dă-mi mai multe detalii? Cum ți-a îmbogățit viața? Crezi că toți sportivii ar trebui să practice Yoga? Care sunt cele mai importante trei beneficii?

Yoga mi-a schimbat viață. Este practica prin care mi-am reparat corpul, și-am făcut-o atât de bine încât pot face antrenamente pe care înainte îmi era greu să le execut, sau nu le făceam la fel de bine. Nu sunt un om care să-și „arunce” stilul de viață în alți oameni dar le-aș recomanda tuturor să înceapă practica Yoga. Beneficiile sunt multiple, o să mă opresc la trei: îți îmbunătățește somnul; îți eliberează corpul de tensiune; îți calmează mintea.

Zen! Credit photo: Adrian Drăghia 

În afară de sport, ce te mai ține în echilibru? Care sunt pasiunile tale?

Dansul se pune ca fiind în afara sportului? Îmi place să mă plimb în aer liber, să mă plimb cu rolele. Damn!, în afara de mișcare?!? Citesc!

Cum definești „schimbarea”?

Schimbarea a fost salvarea mea. M-a salvat de propriile limitări, opinii, credințe. Am ales și mi-am dorit că barierele pe care le aveam să nu mai fie. Schimbarea vine atunci când faci lucrurile diferit, indiferent de circumstanțe și mai ales atunci când ești singur. Singurătatea a fost un factor de care eu am avut nevoie pentru schimbare. Atunci când ești bine cu tine și când ești singur, categoric, poți lua cele mai bune decizii.

Știu că i-ai declarat război zahărului, dar totuși te întreb care e desertul tău preferat? Ce-ți dai voie să mănânci din când în când?

Îmi plac clătitele, ouăle Kinder (clasice), Eugeniile. Acestea sunt deserturile pe care le mai mănânc din când în când.

Ce sunt mai greu de obținut după mult sport și alimentație potrivită – picioarele ferme și posteriorul bombat sau pătrățelele pe abdomen?

Bună întrebare! Depinde de constituția fiecăruia, pentru mine picioarele ferme au fost ultimele care au venit. Oricum, alimentația influențează orice rezultat. Sport fără o alimentație echilibrată este un dezastru pentru corp.

Concentrare. Credit photo: Adrian Drăghia 

Știu că ești într-o relație serioasă cu dansul. Ce muzică asculți cel mai des?

Atunci când ascult muzică îmi place să-mi aduc aminte de copilărie. Dansez bachata, salsa și îmi place să mă antrenez pe trap și dubstep.

Delicatețe. Credit photo: Adrian Drăghia 

Pentru cine nu te cunoaște, spune-mi cine este Cornelia Condeescu și cum te-ai apucat de sport? Prezintă-mi pe scurt parcursul tău ca antrenor. Câte cursuri și certificări ai? De ce ți-ai dorit să faci un doctorat? Care a fost perioada cea mai faină din cariera ta de sportiv?

M-am apucat de sport când eram mică. Îmi urmăream colega de clasă cum dansa pe scenă  și mi-am dorit să fac asta. Parcursul a fost unul pe multe cărări dar toate conectate cu mișcarea. La 14 ani am descoperit Pilatesul – am văzut un reportaj despre Madonna care își menținea corpul cu Pilates – a trebuit să încerc. Am știut întotdeauna că asta îmi doresc să fac. Nu cunoșteam exact forma carierei mele dar sportul era și este direcția mea. Am mers la facultatea de Educație Fizică și Sport unde am învățat foarte bine. Nu pentru că asta am făcut tot timpul, ci pentru că mi-au plăcut materiile, toate materiile. Cred că am peste 20 de diplome și certificări de când am terminat masterul și doctoratul. Printre cele mai cunoscute: Lesmills (BodyPump, BodyStep, CXWORX, etc.); Pilates Matwork + Reformer, Yoga 200h Yoga Alliance, Bosu, Interval.

Echilibru. Credit photo: Mircea Netea

Iar doctoratul a fost inițial o necesitate pentru a preda la facultate. Lucru pe care l-am făcut un an. Însă mi-am dat seama că nu-mi doresc să fac doar asta. L-am terminat pentru mama mea. Ea a fost motorul și determinarea din spate.

Cea mai faină perioadă a atunci când veneam la clase și toată lumea abia aștepta să „se distreze” cu mine. Cred că cel mai mult mi-a plăcut acum doi ani – înainte să plec din World Class. Am simțit mult sprijin și apreciere.

Unde te găsim acum – la ce sală? Ce surprize ne mai pregătești?

În prezent ma găsiți la SWEAT Concept și online pe Facebook, aici, în grupul de antrenamente Online Training Cornelia Condeescu. Surprizele sunt și în funcție de vremuri. Îmi doresc să cresc și mai mult profesional, să fac cursuri în străinătate și să învăț mai mult. Oricum, să știți că am multe planuri și îmi doresc să se împlinească!

Vă invit să o urmăriți pe Cornelia Condeescu și aici, pe pagina ei de Facebook și să-i dați inimioare pe Instagram, aici.

Fotografii: Răzvan Dima, Mircea Netea, Valentin ElekesAdrian Drăghia

Citiți și: 

„Barre necessities” cu antrenoarea Adina Rada

Succesul Karuna Studio, LIVE la tine casă. LOVE Yoga, LIKE Pilates, SHARE Cardio

Cum te motivează antrenorii să dai tot ce poți la sală: „Te doare, te bucuri!”

Romanian dream. Adriana și Adrian Gheorghiu s-au întors din Canada cu planul perfect – Power Yoga România

De la stewardesa la instructor de yoga. Clara Huzu despre un job la înălțime și o pasiune care o ține cu picioarele pe pământ

Share it NOW!

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *